V šolskem letu 2021/2022 smo se na šoli prvič vključili v projekt Korak k Sončku. Želeli smo povezati sociološki vidik drugačnosti, s katero se srečujemo na vsakem koraku, in tuji jezik. Za prvo leto smo si zadali, da temo drugačnosti vključimo v oddelke drugih in četrtih razredov, v angleščini in na njim primerni ravni razumevanja.
Z mentoricami smo se v uvodnem sestanku dotaknile svetovnega dne cerebralne paralize in pregledale aktivnosti, ki bi jih lahko počele na to temo. Pri pouku so učenci spoznavali značilnosti bolezni, se o njej pogovarjali, prebrali knjigo Veveriček posebne sorte in ustvarjali na to temo. Pri angleščini smo snov dopolnili z igrami kaj imamo skupnega/različnega. Uporabljali smo enostavne stavčne strukture v tujem jeziku.
Tekom šolskega leta smo nato izvajali različne dejavnosti. V drugih razredih smo prebrali angleško knjigo Žabec in tujec, likovno ustvarjali na to temo, pogledali tudi risanko. Iskali smo razlike in podobnosti med knjigo in risanko.
Vmes se je porodila zamisel, da k projektu vključimo še nadarjene učence. Tako je Veronika Vida Brunšek, učenka 8. razreda, prebrala slovensko knjigo Elmer, nato pa jo po svoje obnovila v angleščini. Obnova je bila res kvalitetna, zato smo jo uporabili v razredu. Svojo obnovo je učenka v angleščini pripovedovala v 4. a, 4. b in 2. a razredu, nato smo jo še posneli za spletno stran. V 2. c razredu (podružnična šola) smo knjigo obravnavali pri urah angleščine, nato pa smo izdelali svoje Elmerje.
Med nadarjenimi je bil tudi Dominik Turinek, učenec 9. razreda, ki si je izbral knjigo o drugačnosti Ups, jaz sem pa zelen in na podlagi zgodbe v angleščini spisal in narisal strip.
4. c razred (podružnična šola) se je naučil pesem Anike Horvat – Naši mali sončki.
2. a razred z razredničarko je pripravil dramatizacijo knjige Žabec in tujec, 4. c razred pa dramatizacijo knjige Veveriček posebne sorte.
V 4. a in 4. b so imeli tudi pogovor z gostom, g. Pravdićem, pri urah športne vzgoje pa se preizkusili v športih malo drugače, recimo sedeči odbojki, gibanjem s prevezami.
Ker zaradi epidemiološke slike nismo bili prepričani, če se bo dalo zaključno prireditev izvesti v živo, smo se odločili za spletno video različico preseka našega dela.
O aktivnostih smo sproti obveščali na naši spletni strani https://www.o-aavelenje.ce.edus.si/category/korak-k-soncku/ .
V šolskem letu 2022/2023 bi želeli nadaljevati s projektom.
Mentorica:
Monika Ahtik